loading...

كلينيك دندانپزشكي زيبايي

كلينيك دندانپزشكي , كلينيك زيبايي ,

بازدید : 197
11 زمان : 1399:2

زيبايي دندان با لمينت سراميكي : ونيرهاي پرسلين(سراميكي) قطعات نازكي از پرسلين(سراميك) هستند كه براي زيبايي دندان ، بازسازي ظاهر طبيعي دندان ها و اصلاح طرح لبخند استفاده مي شوند و همچنين در مقايسه با ميناي طبيعي دندان استحكام و پايداري بيش­تري را فراهم مي­كنند. اين روش درماني اغلب توسط افرادي كه به دنبال ايجاد تغييرات موضعي جزئي و يا تغيير شكل، اندازه، ويا رنگ دندان هستند مورد استفاده قرار مي­گيرد.

مشاوره ونير يا لمينت سراميكي براي زيبايي دندان

ويزيت توسط دندانپزشك و پرسيدن در مورد ونيرها يا لامينت ها ، اولين گام در تعيين مناسب بودن گزينه ونير و يا استفاده از راه حل هاي جايگزين در دسترس براي شما است. مشورت با دندانپزشكتان در مورد آنچه كه مي خواهيد اصلاح شود براي حصول نتيجه­اي موفق زيبايي دندان حياتي است. براي تعيين دقيق ميزان بهبود ظاهري و زيبايي دندان مورد انتظارتان زمان صرف كنيد.

شما اغلب مي­شنويد مردم مي گويند افراد مشهور از ونيرهاي سراميكي دندان استفاده مي­كنند و اين امر ممكن است بهترين راه براي داشتن دندان­هايي عالي به نظر برسد، اما هر دهاني متفاوت است و ونيرها بايد به دقت مورد بررسي قرار بگيرند.

دندانپزشكتان براي تعيين گام هاي لازم براي دستيابي به لبخند مورد نظر شما به احتمال زياد با تجزيه و تحليل لبخند آغاز خواهد كرد. علاوه بر اين، دندانپزشكتان ممكن است از تشخيص ماك ( بازسازي موقت دندانها در داخل دهان ) استفاده كند كه به شما اجازه مي دهد ونيرها و روش هاي ديگر را امتحان كنيد و ببينيد آيا نتيجه نهايي همان چيزي است كه شما دنبال آن هستيد.

دندانپزشكتان ممكن است عكسي از لبخند جديدتان به شما نشان دهد. اين كار عكاسي زيبايي جهت طراحي لبخند ناميده مي شود.

تصميم گيري در مورد اين كه آيا ونيرهاي پورسلين(سراميكي) ، ظاهري را كه شما ميخواهيد ايجاد خواهد كرد تنها يك گام در اين فرآيند است. قبل از ادامه اين فرآيند چيزهاي بسياري براي دانستن وجود دارد.

چگونگي و چرايي ونيرهاي سراميكي يا پورسليني

ونيرهاي لامينت پورسلين تلفيقي از چندين لايه نازك سراميك كه جايگزين ميناي اصلي دندان مي­شود، و يك لايه چسب تشكيل شده اند. براي قرار دادن يك ونير، در برخي موارد مقدار بسيار كمي از ميناي اصلي دندان معمولا كمتر از چند دهم ميليمتر بايد برداشته شود. كه البته در بسيار از موارد نيازي به اين برداشت و تراش لمينيت بستگي به تشخيص داندانپزشك زيبايي دارد . اين امر جهت ايجاد فضاي مناسب براي قرارگيري ونير پورسلين در داخل دهان و بازگرداندن عملكرد طبيعي دندان ضمن ايجاد ظاهري حتي بهتر از دندان اوليه ضروري است.

پيوند بين دندان هاي اصلي و ونير پورسلين بسيار حائز اهميت است زيرا نه تنها زيبايي مورد نظر را فراهم مي­كند، بلكه پيوند قوي براي عملكرد درست ونير نيز ضروري است. رزين هاي حساس به نور بين دندان اصلي و ونير قرار داده شده و سپس با استفاده از نوري خاص سخت مي­شوند.

در بسياري از مواردي كه در آن رنگ ، شكل، و خطوط دندان اصلي نامناسب است ونيرهاي پورسلين گزينه­اي بسيار موفقي مي باشند. همچنين استفاده از ونير براي دندان ترك خورده و فاصله بين دندان، و در برخي شرايط كه در آن موقعيت دندان از بين رفته و مشكلات جزئي مربوط به جويدن وجود دارد انتخابي خوب به شمار مي­ رود. براي برخي افراد، لكه هاي سطحي به خوبي به جرم­گيري و سفيد كردن پاسخ نمي دهند. در اين شرايط، ونير پورسلين ممكن است بهترين گزينه باشد.

ونيرهاي (فوق نازك) با حداقل نياز به آماده­سازي و يا ” بدون نياز به آماده­سازي” ( بدون نياز به تراش و يا حداقل تراش دندان )

Minimal Perp Or Nonprep Veneers

برخي از بيماران به دنبال جايگزيني براي ونيرهاي سنتي دندان و يا باندينگ(پيوند دندان) هستند، اما آگاه باشيد كه اين گزينه درماني براي همه مناسب نيست.

ونيرهاي پورسلين به اصطلاح “بدون نياز به آماده­سازي” ( تراش ) و يا نياز به حداقل آماده­سازي ( تراش ) ناميده مي­شوند زيرا معمولا دندانپزشك نياز به حذف مقادير زيادي از دندان ندارد و مواد به سطح مقابل دندان ها پيوند مي­خورند. اغلب، قرار دادن ونيرهاي بدون نياز به آماده­ سازي مي تواند سريعتر و با ناراحتي كمتر از ونيرهاي سنتي انجام شود.

دندانپزشك شما با علم و تجربه اي كافي به شما اطلاع مي­دهد آيا شما نامزد خوبي براي ونيرهاي با حداقل آماده سازي و يا “بدون نياز به آماده­ سازي” هستيد و آيا اين گزينه برنامه درماني معقولي است.

مزاياي ونيرها يا لمينت هاي سراميكي

از آنجا كه ونيرها به صورت جداگانه براي هر بيمار ساخته شده ­اند، ديدن تفاوت بين ونير و دندان طبيعي تقريبا غير ممكن است. بر خلاف دندان طبيعي، ونيرهاي سفارشي در برابر قهوه و لكه چاي، و دود سيگار مقاوم هستند زيرا آنها از مواد با تكنولوژي بالا ساخته شده ­اند، و براي زيبايي دندان بسيار مناسب هستند.

در استفاده از ونيرهاي فوق نازك در مقايسه با تاج، دندان طبيعي تقريبا دست نخورده باقي مي­ماند فقط مقدار بسيار كمي از آن براي قرارگيري ونير براي زيبايي دندان تغيير مي­كند.

در مورد دندان­هايي كه در برابر سفيد شدن مقاوم هستند بايد گفت كه با استفاده از ونيرها حتي تيره ترين دندان ، روشن و سفيد به نظر مي رسد.

دندانپزشكان نيز ممكن است براي رفع سريع كجي جزئي، همپوشاني و شكاف ها و فواصل بين دنداني ، ونيرها يا لمينت سراميكي را توصيه كنند.

معايب ونيرهاي سراميكي

از آنجا كه در روشهاي قديمي تر ونيرهاي سراميكي بخشي از ميناي اصلي دندان از بين مي­رفت، ونير درماني قابل برگشت در نظر گرفته نمي­ شد . اگر چه تطابق و حتي ساخت ونيرهاي جديد امكان پذير است ، ولي شما هرگز نمي توانستيد به صورت قابل اعتماد به شرايط اوليه دندان بازگرديد. ولي در مورد ونيرهاي جديد و فوق نازك اين مسئله به حداقل رسيده است .

توليد ونيرهاي پورسلين در آزمايشگاه نياز به زمان دارد، بنابراين حداقل ده روز براي آماده سازي آنها در نظر بگيريد.

پس از اتصال ونير پورسلين يا سراميكي ، با توجه به حذف لايه­اي نازك از ميناي دندان احتمالا به دماي سرد و گرم حساسيت خواهيد داشت. اين امر به طور معمول در عرض چند روز از بين مي رود. در يك دهان سالم با ونيرهاي پورسلين كه در آن نيروهاي مخرب به حداقل رسيده و يا حذف شده است بيمار بايد قادر به استفاده از ونيرهاي پورسلين مانند دندان هاي خود باشد. اگر چه ونير ها بسيار محكم اند، ولي شكننده نيز هستند. شما بايد همانند دندان هاي غير روكش از فشار بيش از حد اجتناب كنيد: از جويدن ناخن، جويدن يخ، و يا باز كردن بطري هاي نوشيدني با ونيرها اجتناب كنيد.

نگهداري ونيرهاي پورسلين يا لمينت سراميكي

حفظ ونيرهاي پورسلين و زيبايي دندان در واقع بسيار ساده است: آنها را همانند دندان اصلي با مسواك زدن و استفاده از نخ دندان نگهداري كنيد. استفاده از خمير دندان فلورايد غير ساينده معمولا توسط دندان پزشك پيشنهاد مي شود.

چند هفته پس از قرارگيري ونيرها، بايد براي جلسه پيگيري و ارزيابي به مطب برويد تا دندانپزشك ببينيد كه دهانتان به ونيرها چگونه واكنش نشان داده است. حتي اگر احساس مي­كنيد ونيرها موفقيت آميز بوده است، اين جلسه براي بهداشت دهان و دندانتان در آينده بسيار ضروري است.

اگر عادت دندان قروچه و به هم فشردن دندان را داريد دندانپزشكتان ممكن است براي شما يك محافظ دندان شب ( نايت گارد ) تجويز كند تا به ونيرهاي خود آسيب نزنيد.

شما همچنين بايد براي نگهداري حرفه اي به طور منظم به دندانپزشكتان مراجعه كنيد زيرا ونيرهاي پورسلين بايد با يك خمير غير ساينده خاص براق شوند و دندانپزشكتان بايد دندان­ها را از نظر هرگونه مشكل احتمالي بررسي كند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 358
  • بازدید کلی : 11175
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی